SKŘÍTEK BAMBULKA PŘIJAL LÁTKOVOU PODOBU

10.09.2012 21:24

Už jsou to dva roky, co nás v létě navštěvuje SKŘÍTEK BAMBULKA. Poprvé ho moje dcera Deniska objevila v Beskydech - pod malým smrčkem u penzionu Zafúkané se začaly objevovat dopisy a vzkazy od skřítka, který se chtěl s dětmi seznámit a několikrát denně jim zpestřoval prázdniny svými úkoly. Je to skřítek tak malinkatý, že ho žádný člověk nemůže vidět - ale on vidí a slyší všechno, co se kolem jeho domečku šustne. Dokonce cítí i to, když na něj myslíme, to nám potom pošle vzkaz - třeba po havranovi nebo zajícovi. Jelikož je to skřítek lesní, odjet s námi do Brna nechtěl, ale přijel za námi na prázdniny na chalupu "na samotě u lesa". Ještě loni bydlel v lucerničce u kamenného trpaslíka, ale letos mu tam Deniska postavila chaloupku z větví, listí a mechu. Dokonce mu donesla ochutnat svůj narozeninový dort a Bambulka jí za to upekl malinkaté skřítčí koláčky.

Prostě se ti dva tak skamarádili, že odjezd z chalupy domů Deniska obrečela. A pak jí bylo líto, že neví, jak Bambulka ve skutečnosti vypadá a začala prosit, ať jí ho aspoň ušiju...

"Ale Denisko, já přece taky nevím, jak Bambulka vypadá!!!" - "Mami, já mám nápad! Tak mu napíšeme pohled, ať se vyfotí a pošle nám fotku!" - "Ale Denisko, takový malý skřítek přece nemá foťák! A i kdyby ho měl, copak by sám sebe uměl vyfotit?" - "Mami, přece když nám celý léto dával takový úkoly s krásně vytisknutýma obrázkama, tak proč by se neuměl vyfotit?!?!"

Prázdniny uplynuly a začal se blížit Denisčin svátek.... A Bambulka opět nezklamal. Seslal mamince sen, ve kterém se jí zjevil. A tak máma zasedla k šicímu stroji, z hromady látek vybrala ty, které by se k lesnímu skřítkovi mohly nejlépe hodit a pustila se do práce... skřítek vznikal téměř 10 dní, noc co noc, když už Deniska zaručeně spala. Celkem jsem ušila 4 hlavičky, než jsem byla spokojená s jejím tvarem. Podobně tomu bylo s bříškem, tvarem nožky... Nechtěla jsem totiž žádného hubeňoura, kterými se internet jen hemží a jsou si podobní jako vejci. Chtěla jsem ušít SKUTEČNÉHO BAMBULKU. A myslím, že se mi to povedlo.

Včera dostala Deniska tento nejspeciálnější dárek k svému svátku, a to i s pohledem a přáním od Bambulky. Radost měla nepopsatelnou, to jsem ani nestíhala fotit, to jsem si musela natočit na kameru :-) A tuhle radost vystřídalo dojetí, kdy úplně přestala mluvit a jen Bambulku tiskla, objímala a chovala....

Teď vím, že ten mnohahodinový spánkový dluh, zlomená jehla, zlomený páráček, bolavé oči a rozpíchané prsty za to stály. Jsem strašně ráda, že mám pro koho šít. A žít.

Takto vypadá horní část tělíčka: ouška jsou prošívaná, ručičky mají dělené prstíky, tělíčko je oblečené do látky s motivem podzimního listí a je možné skřítka přiobléci do slušivého svetříku. Obličej je malovaný barvami na textil, očička ze speciálních korálků. Na hlavičce sedí čepička, na které nesmí chybět měkounká bambulka!!!!

Botičky: do botiček barvy stromové kůry obléká Bambulka slušivé žluté ponožky s motivem lučních květinek a veselým proužkovaným lemem. Botky jsou na šněrování, ozdobené žlutými korálky.

Kalhoty jsou sundávací - mají pásek a kšandy na suchý zip.

Bambulka umí nejen sedět, ale i stát...

Tak takový je náš skřítek Bambulka. Děkuji tímto Janičce Cingrlata za inspiraci a odvahu pro ušití našeho nového člena rodiny :-) Jsem zvědavá, zda odolám nutkání ušít Bambulkovi kamaráda - náš Tobík jeví totiž o skřítka značný zájem :-))

 

 

—————

Zpět